Leren, Organiseren & Leiden

Ruimte maken voor leren in scholen en kindcentra

PORTFOLIO

Wanneer is gebleken dat mijn expertise en werkwijze aansluit bij de vraag, volgt er vaak een samenwerking, veelal in een traject met veel ruimte voor meebewegen. 

Om een indruk te geven in welke context ik mij thuis voel, geef ik hieronder een aantal verschillende voorbeelden.

 

 

Begeleiden van twee kleinere scholen bij de wens om het het leren anders te organiseren met het eigenaarschap op de juiste plaats.


Fungeren als inhoudelijk sparringpartner voor leiding en team bij de ontwikkeling van het innovatieve schoolconcept van kindcentrum Qworzo.

Tweedaagse in de natuur vormgeven met aandacht voor de waarden, potentie en ideeën van het team en de onderwijskundige richting in het verlengde ervan.


Begeleiden en voeden van het ontwerpproces; procesondersteuning aan team en leidinggevende in de eerste jaren van kindcentrum Waalcampus

Procesbegeleiding voor transitie van brede school naar één kindgericht organisatie voor onderwijs en opvang bij Kaskade


Projectbegeleiding IKC vorming en nieuwbouw bij Stichting Allente (Paus Johannesschool en OBS De Phoenix)

Begeleiden bij realisatiestappen, ouderavond, praktijkobservaties- en consultaties bij Daltonschool De Sleutel


Inzet ODC, terugkoppelingsgesprekken en begeleiding directieberaad bij gespreid leiderschap voor stichting mijnplein

Inspiratiesessies voor verschillende Management Development directiegroepen van de BMS