Leren, Organiseren & Leiden

Ruimte maken voor leren in scholen en kindcentra

PORTFOLIO

Wanneer is gebleken dat mijn expertise en werkwijze aansluit bij de vraag, volgt er vaak een samenwerking, veelal in een traject met veel ruimte voor meebewegen. 

Om een indruk te geven in welke context ik mij thuis voel, geef ik hieronder een aantal actuele of recente voorbeelden.

 

  • Begeleiden en voeden van het ontwerpproces; procesondersteuning aan team en leidinggevende in de eerste jaren van kindcentrum Waalcampus


  • Procesbegeleiding voor transitie van brede school naar één kindgericht organisatie voor onderwijs en opvang bij Kaskade



  • Projectbegeleiding IKC vorming en nieuwbouw bij Stichting Allente (Paus Johannesschool en OBS De Phoenix) 


  • Inzet ODC, terugkoppelingsgesprekken en begeleiding directieberaad bij gespreid leiderschap voor stichting mijnplein
  • Inspiratiesessies voor verschillende Management Development directiegroepen van de BMS

Ik verzorg ook regelmatig workshops of studiedagen met thema's als:

  • werken in zelforganiserende (onderwijs)teams ('domeinen', 'units'); 
  • van de Why naar de How:
  • professionele cultuur;
  • Rijnlands organiseren;
  • kindcentrumontwikkeling;
  • Dalton en leiderschap